A németországi központtal rendelkező, több mint 1600 főt foglalkoztató ACPS cégcsoport legnagyobb gyártóbázisa a magyarországi, kecskeméti ACPS Automotive Kft. A vállalat dinamikusan és töretlenül fejlődik, évről-évre több mint 1,2 millió darab vonóhorog hagyja el a gyártósorokat, rekord árbevételt eredményezve. Ezt a hatalmas mennyiséget hegesztőrobotok, CNC megmunkáló gépek és szerelősorok folyamatos telepítéseivel éri el, amelyeket szakképzett munkaerő működtet.
A több mint 1000 főt foglalkoztató üzemben a termelés mellett kiemelkedő szerep jut a fejlesztésre is, ugyanis az utópiacra gyártott termékek mindegyikét Magyarországon fejleszti egy 40 főt foglalkoztató fiatalos, innovatív fejlesztőmérnökségi osztály.
Vállalatunk, az ACPS Automotive Kft. az ország egyetlen nagyüzemi vonóhorog gyártója: „vonóhorog gyár Magyarország szívében”.
Kutatás és fejlesztés
Több mint 40 fős fejlesztőmérnökség a folyamatos innovációért.
A gyártott termékek fejlesztése gyáron belül történik. Ez magában foglalja az utópiacos és közvetlen gyári beszállítású termékek tervezését, prototípusok legyártását, járművekre történő felszerelését, tesztelését, gyártásba integrálását. Ehhez a sok éves szakmai tapasztalat mellett a legmodernebb CAx szoftverek is a mérnökök segítségére vannak.
Logisztika
A gyártás és a vevők folyamatos kiszolgálásához.
A folyamatos anyagellátás biztosítása kiemelten fontos a gyártás hatékonyságához és az azonnali vevői igények kielégítéséhez. Mindez a vállalaton belül kialakított a 3500 m2 területű alapanyag és a 7500 m2-es késztermékes raktárban zajlik.
Az anyagbeszerzés és késztermék raktározás hatékony működését a logisztikai szakemberek modern eszközpark segítségével látják el.
Gyártási területek

Lézerüzem
A gyártáshoz szükséges alkatrészek nagy része helyben készül el, ennek első lépése az alkatrészek lézervágása táblalemezekből.
Az alkatrészek alakja változatos, mérete pedig széles skálán mozog az apró akár láncszem nagyságútól egészen a méteres darabokig.

Előkészítés
A gyártás következő fázisa az előkészítő területen megy végbe. Itt történik a helyben készült alkatrészek és beszerzett alapanyagok rajz szerinti megmunkálása.
A helyben készült alkatrészek a lézervágási területről kerülnek át, legtöbbször élhajlításra; a beszerzett alkatrészek, a csövek és zártszelvények a préselésre és vágásra.

Hegesztés
Az alkatrészek megmunkálását követően a hegesztési területen, előre megírt hegesztési programok felhasználásával, egy- és kétfejes robotokon zajlik a gyártás. Ezen a területen alkatrészek munkaállomásokon belüli megfelelő pozícionálásáért és rögzítéséhez belső fejlesztésű, egyedi hegesztőkészülékeket használnak.

KTL festési terület
Hegesztés után következik a korrózióvédelem kialakítása. A termékpaletta legnagyobb részét a KTL festési eljárás fedi le. Ezt a védelmet kapja meg a horogtest, a hegesztett és egyéb tartozékok, valamint a vonógömbök.
Ez az eljárás két festősoron napi 24 órában zajlik. Az alkatrészek körkörös pályán 4 óra leforgása alatt nyerik el a megfelelő felületvédelmet. A kapacitás így több ezer alkatrész naponta.

CNC terület
Ezen a területen történik a kivehető és kihajtható vonógömbök megmunkálása. Több mint 30 CNC gépből álló gépparkkal, a nap 24 órájában, heti 7 napban zajlik a vonógömbök gyártása. Az alapanyag megmunkálandó nyers, kovácsolt termékként érkezik be a gyártási területre, majd a munkavégzés során esztergálás, marás és fúrás útján nyerik el a végleges formájukat. Ezután a gömbök házon belüli festésre vagy külső cég által végzett hőkezelésre és egyéb felületkezelésre kerülnek. A gömbök végül a gömbszerelde területre jutnak tovább.

Gömbszerelde

Végszerelde

Szélfogó gyártás
A kabrió autóknál a szélfogók az utazás kényelmét szolgálják a hátulról visszacsapó örvények megszüntetésével és a szélzaj csökkentésével.
A szélfogók gyártása a 2008-as évektől kezdődött a kecskeméti telephelyen. A gyártás a szélfogók kereteihez szükséges profilok vágásával, hajlításával, porfestésével kezdődik. A következő művelet a keretek műanyag elemekkel történő összeállítása és összepréselése. A hálózási műveletben gumiprofil segítségével rögzítik a hálókat a keretekbe. A végszerelés műveletében kerülnek a szélfogóba a rögzítő csapok és fülek, melyek a kabriókba való rögzítést teszik lehetővé. A legtöbb itt gyártott szélfogó közvetlenül az autógyárak szalagján kerül bele a gépkocsikba. A Megrendelő egyedi igényei szerint készült termékek hálóit emblémák, egyedi feliratok díszítik

Tetősín gyártás
A tetősíneket haszongépjárművek tetejére szerelik. Ezekhez lehet a csomagtartó rendszereket gyorsan és biztonságosan rögzíteni, ezáltal a tetőn való szállítási feladatokat egyszerűen megoldani.
A gyártási folyamat első lépése a tetősínek profiljainak vágása, lyukasztása. A menetes és hengeres csapokat a préselési folyamatban rögzítik a profilokba és a végszerelés során szerelik be a hangtalan használatot biztosító gumi profilokat és végzáró dugókat.

Csomagolás
A szalonban, szervizekben felszerelhető, egyszerűbb szerkezetű vonóhorgok csomagolása történik ezen a területen. A minőségbiztosítás a termékek rész- és teljes súlyának mérlegrendszeres ellenőrzésével történik.