Bemutatkozás

A németországi központtal rendelkező, több mint 1600 főt foglalkoztató ACPS cégcsoport legnagyobb gyártóbázisa a magyarországi, kecskeméti ACPS Automotive Kft. A vállalat dinamikusan és töretlenül fejlődik, évről-évre több mint 1,2 millió darab vonóhorog hagyja el a gyártósorokat, rekord árbevételt eredményezve. Ezt a hatalmas mennyiséget hegesztőrobotok, CNC megmunkáló gépek és szerelősorok folyamatos telepítéseivel éri el, amelyeket szakképzett munkaerő működtet.

A több mint 1000 főt foglalkoztató üzemben a termelés mellett kiemelkedő szerep jut a fejlesztésre is, ugyanis az utópiacra gyártott termékek mindegyikét Magyarországon fejleszti egy 40 főt foglalkoztató fiatalos, innovatív fejlesztőmérnökségi osztály.

Vállalatunk, az ACPS Automotive Kft. az ország egyetlen nagyüzemi vonóhorog gyártója: „vonóhorog gyár Magyarország szívében”.

Kutatás és fejlesztés

Több mint 40 fős fejlesztőmérnökség a folyamatos innovációért.

A gyártott termékek fejlesztése gyáron belül történik. Ez magában foglalja az utópiacos és közvetlen gyári beszállítású termékek tervezését, prototípusok legyártását, járművekre történő felszerelését, tesztelését, gyártásba integrálását. Ehhez a sok éves szakmai tapasztalat mellett a legmodernebb CAx szoftverek is a mérnökök segítségére vannak.

Logisztika

A gyártás és a vevők folyamatos kiszolgálásához.

A folyamatos anyagellátás biztosítása kiemelten fontos a gyártás hatékonyságához és az azonnali vevői igények kielégítéséhez. Mindez a vállalaton belül kialakított a 3500 m2 területű alapanyag és a 7500 m2-es késztermékes raktárban zajlik.

Az anyagbeszerzés és késztermék raktározás hatékony működését a logisztikai szakemberek modern eszközpark segítségével látják el.

Gyártási területek

Lézerüzem

A gyártáshoz szükséges alkatrészek nagy része helyben készül el, ennek első lépése az alkatrészek lézervágása táblalemezekből.

Az alkatrészek alakja változatos, mérete pedig széles skálán mozog az apró akár láncszem nagyságútól egészen a méteres darabokig.

Előkészítés

A gyártás következő fázisa az előkészítő területen megy végbe. Itt történik a helyben készült alkatrészek és beszerzett alapanyagok rajz szerinti megmunkálása.

A helyben készült alkatrészek a lézervágási területről kerülnek át, legtöbbször élhajlításra; a beszerzett alkatrészek, a csövek és zártszelvények a préselésre és vágásra.

Hegesztés

Az alkatrészek megmunkálását követően a hegesztési területen, előre megírt hegesztési programok felhasználásával, egy- és kétfejes robotokon zajlik a gyártás. Ezen a területen alkatrészek munkaállomásokon belüli megfelelő pozícionálásáért és rögzítéséhez belső fejlesztésű, egyedi hegesztőkészülékeket használnak.

KTL festési terület

Hegesztés után következik a korrózióvédelem kialakítása. A termékpaletta legnagyobb részét a KTL festési eljárás fedi le. Ezt a védelmet kapja meg a horogtest, a hegesztett és egyéb tartozékok, valamint a vonógömbök.

Ez az eljárás két festősoron napi 24 órában zajlik. Az alkatrészek körkörös pályán 4 óra leforgása alatt nyerik el a megfelelő felületvédelmet. A kapacitás így több ezer alkatrész naponta.

CNC terület

Ezen a területen történik a kivehető és kihajtható vonógömbök megmunkálása. Több mint 30 CNC gépből álló gépparkkal, a nap 24 órájában, heti 7 napban zajlik a vonógömbök gyártása. Az alapanyag megmunkálandó nyers, kovácsolt termékként érkezik be a gyártási területre, majd a munkavégzés során esztergálás, marás és fúrás útján nyerik el a végleges formájukat. Ezután a gömbök házon belüli festésre vagy külső cég által végzett hőkezelésre és egyéb felületkezelésre kerülnek. A gömbök végül a gömbszerelde területre jutnak tovább.

Gömbszerelde

A területen a kivehető és kihajtható vonógömbös rendszerek összeszerelése zajlik folyamatos, 24 órás gyártásban. A félautomata gyártósorokon speciális mérnöki megoldások garantálják, hogy a beépülő alkatrészek egyike se maradjon ki a munkavégzés során. A minőségbiztosítás érdekében a szerelősorok végén egyesével tesztelik az elkészült vonógömbök megfelelő működését.

Végszerelde

A kihajtható rendszerű vonóhorgok vonógömbjének és horogtestének egyesítése történik ezen a területen. A hét minden napján közel 100 ember munkájával történik az ún. végszerelés. A pontos és gyors munkavégzés biztosítása elektromosan vezérelt csavarozókkal és poka-yoke eszközökkel zajlik. Minden elkészült vonóhorgot tesztállomásokon ellenőriznek a hibátlan minőség érdekében.

Szélfogó gyártás

A kabrió autóknál a szélfogók az utazás kényelmét szolgálják a hátulról visszacsapó örvények megszüntetésével és a szélzaj csökkentésével.

A szélfogók gyártása a 2008-as évektől kezdődött a kecskeméti telephelyen. A gyártás a szélfogók kereteihez szükséges profilok vágásával, hajlításával, porfestésével kezdődik. A következő művelet a keretek műanyag elemekkel történő összeállítása és összepréselése. A hálózási műveletben gumiprofil segítségével rögzítik a hálókat a keretekbe. A végszerelés műveletében kerülnek a szélfogóba a rögzítő csapok és fülek, melyek a kabriókba való rögzítést teszik lehetővé. A legtöbb itt gyártott szélfogó közvetlenül az autógyárak szalagján kerül bele a gépkocsikba. A Megrendelő egyedi igényei szerint készült termékek hálóit emblémák, egyedi feliratok díszítik

Tetősín gyártás

A tetősíneket haszongépjárművek tetejére szerelik. Ezekhez lehet a csomagtartó rendszereket gyorsan és biztonságosan rögzíteni, ezáltal a tetőn való szállítási feladatokat egyszerűen megoldani.

A gyártási folyamat első lépése a tetősínek profiljainak vágása, lyukasztása. A menetes és hengeres csapokat a préselési folyamatban rögzítik a profilokba és a végszerelés során szerelik be a hangtalan használatot biztosító gumi profilokat és végzáró dugókat.

Csomagolás

A szalonban, szervizekben felszerelhető, egyszerűbb szerkezetű vonóhorgok csomagolása történik ezen a területen. A minőségbiztosítás a termékek rész- és teljes súlyának mérlegrendszeres ellenőrzésével történik.

Weboldalunkon harmadik féltől származó cookie-kat használunk marketing tevékenységekhez és a jobb felhasználói élmény érdekében.